Rabu, 23 Mei 2012

Kelebihan Berselawat Kepada Nabi Muhammad SAW


Sob, kan kadang banyak waktu kite tu b'kurang, cuma nak melongo', melamun, ntah mikir ape ntah..
saran reni y.. kalo kamu semue punye waktu luang atau pas lagi kerje gitu yg tak membutuhkan pikiran terlalu fokus, enak kite shalawatan je..
pas lagi di jalan, daripade kite mikir ntah ape, berkhayal dak tentu, waktu kite pun tebuang percume
bagus kan kalo kite tu shalawatan, hati tentram, tenang, selamat dunie akhirat, dapat pahalee lagi tu !!

Ni, reni kasih info masalah KELEBIHAN BERSHALAWAT..


shalawat-tafrijiyah-shalawat-nariyah

Rasulullah S.A.W telah bersabda bahawa, "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku”.

Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar".

Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu".

Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu".

Malaikat Izrail A.S pula berkata : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi-nabi".

Tidak ada komentar: